עושר להמונים-פרק - 8 - הרב שלא השתחווה לעגל הזהב.

לפני כמה חודשים ישבתי עם חייל משוחרר שסיפר לי על ביקור ,
שהוא ערך אצל חבר ילדות שלו במאה שערים.
"ואתה יודע מה הכי הרגיז אותי שם ?" הוא שאל אותי.
"מה ?" שאלתי.
"הכי הרגיז אותי וגרם לי להרגיש רע היה ,שעברתי ברחובות וילדים קטנים
וחמודים עם כיפות רצו אלי ,מבקשים נדבות."
~~

מכירים רב,שרוצה שתחיו כמו מלכים ?
מכירים רב ,שקורא לחסידיו ,שידעו שהסבל החומרי שלהם
לא בגלל שהם עשו משהו בגלגול הקודם ,או כי ה' החליט.
אלה פשוט מנצלים אותם.
ראיתם רב ,שקורא לדרך חדשה בנתיב של שיתוף ולב ?
אני מצאתי רק אחד ,וגם הוא היה פעם :-).

מדברי הרב : הרב יהודה אשלג
"קומוניזם שאין לו בסיס רוחני, כתב בכמה מאמרים מאותה תקופה, שברובם לא פורסמו, עלול להיות נצלני עוד יותר מן הקפיטליזם הגרוע ביותר.

קומוניזם שאין לו בסיס רוחני, כתב בכמה מאמרים מאותה תקופה, שברובם לא פורסמו, עלול להיות נצלני עוד יותר מן הקפיטליזם הגרוע ביותר, כיוון שהוא חייב להשתמש בפחד לעידוד פריון העבודה.
המצווה החשובה ביותר בתורה, כתב אשלג במאמריו, היא "ואהבת לרעך כמוך", שאותה פירש כציווי אלוהי ליצור סדר עולמי חדש שיתבסס על שוויון כלכלי רדיקלי, שבו כולם יקבלו לפי צורכם וייתנו לפי יכולתם.
" רק בעולם חופשי מאימפריאליזם ומניצול כלכלי, טען אשלג, יוכלו היהודים והאנושות כולה להגשים את הפוטנציאל הרוחני שלהם".

*בעושר להמונים אנחנו לא קומוניסטים ונגד ניצול מכל סוג.
רק גאים ברב אשלג.
אכן צודק הרב קפיטליזים נצלני וקומוניזים נצלני
הם אותו הדבר.

קישור לדברי הרב :




יום טוב חברים יקרים.


Next                                                         Index                                                         Back


כל הזכויות שמורות לעושר להמונים 2010 ©





אין תגובות :

ShareThis