עושר להמונים פרק - 2 -" הידהודים ממשה IV"


לפני כמה שנים חבר שלי משה ,שאל אותי אם אני יודע מה התכונה האופיינית ביותר לישראלים?.
"אין לי מושג"  הסתקרנתי.
הוא חייך:
"תיפול על הריצפה ותראה!".
"למה אני צריך ליפול על הריצפה?" השתוממתי.
הוא הסתכל עלי בחצי חיוך :
"הישראלים יש להם תכונה" לחש.
"הם אוהבים לראות אחרים על הריצפה ,כי כשהם רואים מישהו על הריצפה ,הם ישר ירוצו ,לשאול מה קרה ,איך אפשר לעזור? ,ויעשו הכל להעמיד אותך על הרגליים .."
"וזה יפה מאוד!" חייכתי ,זה משהו שצריך להגאות בו.
אחרי שתיקה קצרה הוא המשיך ואמר:
ואיך שתעמוד על הרגליים ,אתה יודע מה הם יעשו?"
"מה?" שאלתי.
"הם ישר יאגרפו אותך שוב כדי לגרום לך שוב לשכב על הריצפה".
רוב רובם של  אותם אלו שרוצים להיראות כ:"יפי הנפש" אין להם כל אינטרס שתעמוד על הרגליים ,שתלך זקוף,הם צריכים אותך על הריצפה ,כדי שהם יוכלו להרגיש שהם עושים מצווה.
מי שבאמת איכפת לו ממך יעשה הכל כדי שלא תגיע למצב שתזדקק אף אחד,
הוא יהיה מספיק כנה ונבון כדי לדעת שהעזרה הגדולה ביותר שהוא יכול לתת היא לעזור לך להגיע לעצמאות כדי שהסיכויים שתיפול על הריצפה יהיו נמוכים,כדי שלא תזדקק אף פעם לעזרה לקום ממנה.






Next                                         Index                                Back



כל הזכויות שמורות לעושר להמונים 2010 ©



אין תגובות :

ShareThis