עושר להמונים - מבוא - עושר להמונים


זה שנים שאני שם לב איך הכלכלה כמו שהיא עכשיו:
אלימה,חזירית,שיקרית,רדופת בצע,ולא דמוקרטית לחלוטין לרוב האכלוסיה.
יוצרת בציבור התעללות ללא רחם עם מערכת חוקים וכללים אכזריים.
בשיחות שניהלתי במרוצת השנים,גיליתי כי בגלל המורכבות הניסתרת של הנזקים,רבים מהם לא מודעים לכך שהם בתוך מסגרת שמנצלת אותם ללא רחם וללא סוף, והאלטרנטיבה היחידה שהם הכירו או יכלו חשוב עליה
היתה הקומוניזים שנכשל.
וחוץ מלהלין ולהאשים את כל החבורה שרשמתי למעלה
( "אלימות,חזירות,שיקריות..וכו..) לא היו שום אלטרנטיבות שמתאימות לזמננו.
שמתאימות למצב שהתודעה האנושית נמצאת בו כרגע שבו הקפיטליזים העכשוי נתפס אצל רוב האוכלוסיה כאחד "מסדרי עולם".
לא הייתה שום דרך שתוכל לנהל דיאלוג עם ההכרה הקולקטיבית בצורה שהיא שקיימת כאן עכשיו. 
תנועה קלה הצידה שבלי לשנות הרבה ,תשנה הכל.
מהתוכן של מאות שיחות אלו, החלטתי לרשום את עושר להמונים.שהיא דרך כלכלית חדשה ,עם לב והגיון.



מהו פרוייקט עושר להמונים ?

פרוייקט העושר להמונים הוא תנועת הסכמה
 משותפת להרחבת
מעגלי העושר.

עושר להמונים היא קריאה לשינוי שיטת
החישוב של כל המשכורות במשק ע"פ חוק.
התגמול החדש יבוסס ע"פ אחוזים הוגנים ,
שבו משולם לאדם שכר התחלתי
שהוא "השכר הממוצע במשק",
פלוס אחוזים נוספים בהתאם לרווח הנקי של
החברה שבה הוא מועסק.


(כדי שהרעיון יהיה קל להבנה,
דמיינו שהשכר הממוצע הוא שקל אחד ,ועדיין האנשים ירווחו הרבה יותר טוב מהיום,חוץ כמובן מאיפה שלא יהיה רווח. )

עושר להמונים הוא רעיון שמטיב עם כלל
הציבור ללא ניצולו.


הבסיס הרעיוני מוצג בעיקר בפוסטים הבאים :

סלקציה להמונים :
הגנן : (סיפור קצר על קפיטליזים )
זה עף  ( על הסכמה משותפת ):


דף מידע -1-
דף מידע -2-

הדרך הטובה להפוך את הרעיונות המוצגים כאן למציאות ,
היא פשוט ע"י קריאה בכל פעם שני פוסטים חדשים מהאתר,
שיתוף בפרופילים החברתיים שלכם ,והעברת המסרים והתכנים  של דברים שאהבתם הלאה.
והכי חשוב תחליטו בתוככם.
אין צורך לעשות כלום חוץ מלגלות גמישות מחשבתית
שתבוא גם הזמן גם אם קשה לה עכשיו לקבל את החדש.
פרוייקט העושר להמונים הוא בסופו של דבר אושר להמונים ,
ואהבת לרעך כמוך  היא הרוח מאחורי כל המילים.


אבל ההבנה וההסכמה מצידכם היא הדבר ההכרחי ביותר.
נכחותכם הימצאותכם והסכמתכם היא הכוח האמיתי.


כל המטרה שלי פה היא לנטוע בכם מודעות חברתית ,
פרופרציה כלכלית ואישית.
ולשכנע אותכם שכל מה שחשבתם שהוא סדרי עולם ,
היא סה"כ הסכמה משותפת ברברית ועלובה.


אני מבטיח לכם שאפשר אחרת.


שהשנה התבונה תגבור על דרך החיה האלימה.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
בעושר להמונים כיום קיימים מעל 2500 חברים ,
החברים הם מכל קשת האוכלוסיה
דוקטורים ,עו"ד,סגני ראשי עיר ,מורים,וכו.. מכל קשת החברה.
וכמובן אנשים מסורים ,מוסריים ,כנים ,ואמיצים שאמרו כן.


אני מקווה שהקריאה תהיה מהנה עבורכם ותביא אותכם
להגיד כן להכרה שהעושר שייך להמונים.

פורסם בעושר להמונים :2010.



Next                                                                                                                                     Index


כל הזכויות שמורות לעושר להמונים 2010 ©

12 תגובות :

יונתן אמר/ה...

היי
רציתי לדעת איך אתם מתמודדים עם הנושא של הפחתת כוח הקניה כשהעושר מתחלק בצורה יותר שיוויונית?

Unknown אמר/ה...

יונתן שלום רב ,
כמה דברים לפני שאני אענה לך על השאלה.
יש כמה דברים בסיסיים שיש לזכור בעושר להמונים.

"עושר להמונים" היא כיוונה של רוח המחשבה לפני הכול ,שבן אדם מסכים לעושר להמונים ,הוא מסכים קודם לכיוון שאכן העושר שייך להמונים ,כמו שהבריאות שייכת להמונים.

זה הדבר הראשון ,ההסכמה הראשונה והמרכזית בכל התנועה שנקראת עושר להמונים.

דבר שני ,פרק 7 בעושר להמונים מתחיל כך :

* הכלכלה נועדה לשרת את צרכי האדם ,ולא האדם נועד לשרת את צרכי הכלכלה. זהו בור המוות בנוסחה של היצע וביקוש = מחיר.

http://rttmhe.blogspot.com/2010/03/7.html

ובפרק 4 - אנשים עסיסיים מתואר השכר הממוצע המשק שבאמצעותו כמו היום מחושב מדד המחירים.

פרק -4-
http://rttmhe.blogspot.com/2010/03/4.html

ערך הכסף יורד שממשלה מייצרת עוד כסף יש מאיין.
,ולא שהכסף מתחלק מלמעלה למטה.

לדידי המצב של כוח הקניה הוא בדיוק כמו היום רק שמעגל העושר מורחב עשרות מונים לטובת כלל האוכלוסייה.

תודה על שאלתך ,

ואני אשמח לענות שוב או לחדד תשובות נוספות.

בברכת יום טוב יונתן ,

ועושר להמונים.

יונתן אמר/ה...

1. המדינה אמורה לשלם את ההפרש עד 50 אחוז לא? אני לא חושב שיש לנו סכומים כאלה כלומר יהיה צריך להדפיס כסף, לא? כלומר אינפלציה.

2. מה לגבי אובדן היתרון התחרותי?

Unknown אמר/ה...

שלום יונתן המדינה לא אמורה להוסיף כלום ,הכלכלה פשוט תזרום בצורה אחרת ,אני ארחיב יותר על הנושא בפוסטים הבאים ,בעיקרון אתה צריך לראות בראש שלך איך כל קשת המשכורות מסתכרנת מול השכר הממוצע ,
התוספת של המדינה למשכורות תעשה באחוזים קטנים ,זהו בעיקר רק המדד לרווחיות מול השכר הממוצעץ

האם אתה רואה אובדן תחרותיות בין טייקונים ?.

עושר להמונים היא כלכלה גמישה ,
שהמטרה היא לא לייצר עוד יחידים עשירים אלה להוסיף אלייהם את ההמונים.
אם יצא לך לעיין לאנשים עסיסיים
שמה רשום השלד של הרעיון.


כמו שכבר רשמתי אינפלציה נובעת מהדפסת כסף יש מאיין ,לא מחילוק העוגה הקיימת בצורה הוגנת יותר.

יונתן מה שיש היום שאתה מתייחס אליה
( הכלכלה הנוכחית ) מתה ,
אני הרגתי אותה בראש שלי.

אבל כדי לסלק אותה מהעולם אנחנו צריכים נוכחות

של כולכם.

ואני מזמין אותך לצרף עוד ועוד אנשים שיעשו זאת
בראש שלהם וביחד נהיה ניצחון החדש והטוב לעומת הישן
והמדכא.

ביחד נשנה את הכיוון שכלכלה תשרת את האדם ולא הפוך.

הבסכמה שקטה מאוחדת ועוצמתית ,
נהפוך את הארץ לארץ זבת חלב ודבש אמיתית

יונתן אמר/ה...

בעצם אם מדובר רק בחלוקה מחדש של משכורות, לא צריכה להיות בעיה של יתרון תחרותי, מלבד תחרות על משרות (שלמען האמת לא ממש מעניינת אותי).

מה לגבי אבטלה (סגירת העסקים הלא רווחיים)?

למה לא להגביל את שעות העבודה כמו שנעשה היום במדינות כמו דנמרק אם (אני לא טועה) כדי לעודד העסקה של יותר עובדים?

יונתן אמר/ה...

אבל אני רוצה לחזור לנושא של ההתחלה בנוגע להפחתת כח הקניה. אני כן רואה פה בעיה במיוחד לנוכח הדרך שבה מוצגת התכנית כזו ש"תחלק מחדש את העושר", אני אישית לא מבין מספיק בכלכלה כדי לקבוע כמה החלוקה הזו תהיה אפקטיבית או לא, אבל ממה שאני כן מבין ותקן אותי אם אני טועה, חלוקה מחדש של כח הקניה תיצור נקודת שיווי משקל כלכלית חדשה במוצרים מסויימים.

לדוגמא, ה-7000 השקלים השוכבים בבנק היום אצל שרי אריסון, שייתכן כי מושקעים באג"ח של חברה פרטית כלשהי, או בקניה של מט"ח או לא יודע מה, ישמשו עכשיו לקניה של מכונית חדשה, מוצרי חשמל, מזון בריא יותר או שאר המותרות שעני היום לא יכול להרשות לעצמו ועכשיו יוכל. התוצאה תהיה ירידה בביקוש לאג"ח אבל עליה בביקוש לאותם מוצרים, ולפיכך, לפי חוקי השוק הפועלים על ניצול מקסימלי, האם האדם הנמצא בתחתית ההיררכיה של כח הקניה לא ישאר כמעט באותו המצב מבחינת כח הקניה שלו? יהיה שיפור מסויים ביחס לכח הקניה של מוצרים אשר רוכשיהם הם אזרחים ממדינות אחרות שטרם ביצעו רפורמה דומה וכח הקניה שלהם לא השתנה, אבל ביחס למוצרים מקומיים, לפי מה שאני מבין, כח הקניה יישאר זהה ויתקן את עצמו לפי נקודת שיווי המשקל הכלכלית החדשה.

אשמח לתגובה בנושא וגם בנושא האבטלה של השאלה הקודמת.

Unknown אמר/ה...

שלום ג'ונתן רשמתי לך גם תשובה קודמת ,אבל כנראה שצריך לוודאה שהיא אכן פורסמה בבלוג ,
אז התשובה פה תהיה כפולה ,

לגבי עסקים לא ריווחים הדין עליהם בעושר להמונים בדיוק כמו היום,
יש שלד לרעיון ב :"פרק 4 אנשים עסיסיים" מי שלא ריווחי יסגר ,אלה אם כן הוא יפגע במסגרת לא כלכלית ראה ערך עמותות ,שירותים ..מה שהעם החליט לממן ,

לגבי הגבלת שעות העבודה ,זה חלק בלתי נפרד מהעתיד ,אבל לא לפני שהעושר יחזור להמונים ,כמו כן זה שלב קדימה יותר שהאוטומציה הפוך ליותר מעשית בתחומים נוספים ,אבל בהחלט זה הכיוון.

תשובה לשאלה השניה :

ג'ונתן דין לחם כדין PS3 בשבילי ,
כמו שיש הגבלה על המחיר של הלחם ,ככה יהיה הגבלה על שאר המחירים שנוסקים בשם החזירות.
אני תוהה ,ועם זאת מבין למה אתה משלב את המושג
הישן הזה ניצול מקסימלי ?,

אתה מחזיר את עושר להמונים בדיוק לסיבה שבשמה היא הוקמה על מנת למגר את הניצול.

ברגע שעושר להמונים תתמזג עם המציאות של כולנו,יהיה הגבלה גם החזירות של התימחור.

בכל מקרה שכמעט לא משנה כי הרווח חוזר חזרה לעם ( יצא לך לראות פעם את חוק הכלים השלובים ? ) ככה שהכל מתאזן.

ה:7000 ש"ח יכולים להיות גיבנת אצל מישהו אחר ,משפחה אחרת.


כמו שאני לא רואה עשירים ממלאים את המחסנים שלהם במוצרי צריכה מיותרים ככה גם אני לא רואה סיבה שהעם יעשה זאת.

בגדול עושר להמונים = מיסוד החזירות.

בפרקים הבאים אני אפרט יותר על זה.

כרגע אני רוצה להתטמיע את המושג עושר להמונים בהמונים ,כהסכמה ,כעתיד ,כתקווה למיליונים.

יום טוב ,שמח יונתן ,ותודה על שאלותייך.

יונתן אמר/ה...

לגבי האבטלה, אם כך אני חושב שכדאי שתבטא זאת בפומבי משום שהפחד מאבטלה יהווה את אחד מהטענות המרכזיות נגד התכנית שלך.

לגבי "הגבלת החזירות" והעובדה שאני "משלב את המושג הישן הזה, ניצול מקסימלי", מבחינתי הוא לא ישן כי אני לא מכיר עדיין שום אופציה אחרת בתוך מערכת כספית (ולא את התכנית שלך) וזו הסיבה שאני מעלה אותו (טיעון מורכב, אל תהסס לקרוא שוב כדי להבין), כדי להבין כיצד אתה מתמודד עם זה.

אני לא מאמין שניתן לומר באמת שהרווח "חוזר חזרה אל העם" במקרה הזה, אולי הכסף חוזר אל העם, אבל כח הקניה - הרבה פחות, וזה מה שחשוב. כי גם אם יש עכשיו לכל עני 300 אלף שקל, אם המוצרים התייקרו ב400 אחוז זה לא ממש 300 אלף שקל.

השאלה היא כמובן כיצד אתה מגביל את החזירות? אם תהיינה "תקרות" לכל מוצר, יש לכך השלכות אחרות, ששוב, הודות ליתרון התמידי שהשוק מעניק לעשירים, ישחקו שוב נגד העניים. לשנות את חלוקת המשכורות זה דבר אחד, אבל לפגוע בשוק הישראלי בצורה מקומית בקפיטליזם הגלובלי יכול לפגוע ברווחיות של עסקים ישראלים מול עסקים מתחרים בחו"ל. כיוון שישראל לא מדינה שופעת במשאבים אני חושב שתהיה לכך השלכות לא קטנות. אנחנו לא בדיוק יכולים להרשות לעצמנו להסתמך על סחר פנים (אני גם לא מכיר הרבה מדינות בהיסטוריה שעשו זאת ושרדו).

אני אישית, מאוד נגד קפיטליזם, אבל הטענות הללו יבואו אליך מכיוונים הרבה פחות סימפתיים וחשוב שתבררו מה הפתרונות לבעיות הללו, אחרת זה פשוט לא יעבוד. לחזור על סיסמאות כמו "זו חשיבה ישנה" ו"עכשיו זה הזמן לעושר להמונים", כתגובה לשאלות חשובות כאלה לא יביאו לכם הרבה תומכים.

יש סיבות לכך שה"חזירות" הזו קיימת, זה לא כי אנשים הם חזירים, זה כי זה משתלם להיות חזיר בכלכלה חזירית, וכל עוד הכלכלה האלטרנטיבית לא תפתור את הנטיות החזיריות הללו, החזירות עשויה לשוב, או לחלופין יאבד לנו היתרון התחרותי.

אני אישית לא מאמין כי ניתן להשיג כלכלה כזו לשלב ביניים, משום שאני לא מאמין שניתן ליצור כלכלה לא חזירית שעדיין משתמשת בכסף. הסיבה היא שאי אפשר למצוא אמצע בין חזירות לבין השרדות. בכלכלה הכספית כל האנשים מתחלקים לזונות וסרסורים: או שאתה מנצל אנשים או שאתה מנוצל בעצמך (או שאתה עושה קצת משניהם ואז אתה שייך למעמד הביניים).

הדרך היחידה להשיג חזירות מופחתת היא להפחית את המחסור. אז אם תמצא דרך לגרום למלא נפט להופיע בישראל, המון מים, המון מתכות, עצים, וכו' בצורה שנוכל להפחית מהתלות שלנו (או הזנות שלנו) לכלכלה הגלובלית (או לסרסורים העולמיים), אז נוכל לייצר כלכלה יותר סוציאל-דמוקרטית בדומה למדינות שופעות משאבים כאלו מבלי לאבד את היתרון התחרותי.

יונתן אמר/ה...

דר"א שכחתי לציין שהתגובות באקספלורר עדיין לא עובדות, החלון אומנם נפתח עכשיו, אבל כששולחים יש שגיאה וההודעה לא נשלחת (וגם לא ניתן לשחזר אותה, מה שיכול להפוך לחוויה מתסכלת במיוחד אם כתבת הרבה)

Unknown אמר/ה...

אצלי אין הודעות שגיאה.
אנירושם מ W7 +IE8.

אני תמיד עושה COPY לפני אחרי שרשמתי תגובה ארוכה.

אני אמשיך להשתמש בחדש על ישן.

אני מבין את השאלות שלך,

על רובם עניתי, חוץ מלרשום את סקולציה להמונים שבוא אני מתאר את זרימת הכסף ,

אבל אם תחבר את אנשים עסיסיים ואת סלקציה להמונים תקבל בעצם את אותו הדבר.

אתה עדיין מדבר על התייקרות ואובדן כוח הכסף

הנה בשבילך סלקציה להמונים :

http://rttmhe.blogspot.com/2010/03/17.html

אתה מוזמן להשתמש בדמיון שלך אחר"כ ולרשום לי מה השתנה בעולם לדעתך אחרי הישום של סלקציה להמונים.


אחרי שהחזון הזה יהפוך למציאות.
אני לא חושב שישנה הרבה ,וכל תשובה בשעתה.


אתה לא מכיר שום אופציה אחרת בתוך המערכת הכספית שתמסד את החזירות.

אין סיבה אחרת לעושר להמונים חוץ מלענות על התשובה הזאת.

אבל התמונה תהיה שלמה יותר אחרי שאני אסיים את "סלקוציה להמונים"

בכל מקרה יונתן עושר להמונים היא דבר חדש, דבר שלא היה כמוהו אף פעם ,אני לא מצפה שאנשים יבינו תוך כדי ניחוש למה אני מתכוון ,אלה תוך כדי קריאה של הפוסטים.

יונתן אמר/ה...

אני מנסה להבין, אני אקרא את הפוסט ואחזור אליך לגבי זה.

להגיד לך מה השתנה בעולם? עושר להמונים היא תכנית עולמית? על זה אני שומע פעם ראשונה.

יונתן אמר/ה...

כן, אני קראתי כבר את סלקציה להמונים. תשמע, כמו שאמרתי לך קודם, אני לא רואה שום בעיה בלחלק את המשכורות כשלעצמן, זה לא אמור להשפיע על שום דבר מלבד אולי כמה אנשים שרוצים להתעשר שיגידו שאין אופציות פה בארץ ויעברו לחו"ל בגלל זה (ברוך שפטרנו), אבל הבעיות שכן העליתי נובעות ממה שקורה אחרי שיישמנו את הרעיון, והוא עובד, והוא מחלק את הכסף בצורה יותר שיוויונית...

והן כאמור:
1. אבטלה - לדעתי פתיר באמצעות הפחתת שעות עבודה.
2. אובדן כח הקניה - שמה שהצעת לעשות הוא להגדיר תקרה למוצרים מסויימים כמו הלחם, אבל בניגוד ללחם שמיוצר במאפיות בארץ ומיועד לאזרחים בארץ, מוצרים אחרים צריכים להתמודד עם תחרות מחו"ל. ואני לא רואה פיתרון אחר, זו המלכודת הקלאסית של לנסות לשים טלאי נחמדות על כלכלה חזירית: אם אתה חזיר, אז לא עשינו כלום, זו הדרך של הקפיטליסטים. אם אתה נחמד - דורסים אותך (אם אתה לא מנצל, מנצלים אותך).

זה המצב כפי שאני רואה אותו כרגע, ולא שמעתי עדיין איך עושר להמונים מתכוון לטפל בזה. אני מבין שזה רעיון חדש, אני לא פוסל שום דבר על הסף או לתמיד, ואני תמיד אשמח לשמוע אם יהיו פוסטים חדשים שיענו על כך.

ShareThis