עושר להמונים פרק - 45 - לך איתך ( כלכלה הוגנת מבוססת על הבנה ).


"לפני כמה שנים בתוכנית טלוויזיה שאבד לי שמה ,אימא אפרו-אמריקאית צעירה אחת, שוחחה עם בנה שהגיע הביתה מדוכדך, ושאל אותה:
"אימא מה יהיה עם חיי ...איך אני אסתדר ? הכול כל כך לא מתחבר לי ,נראה כי כולם ברדיפה אחרי הממון.
ומה שנחוץ בעולם של היום כדי  לחיות אפילו בצורה הפשוטה  היותר הוא  כסף ועוד כסף, ואני לא יודע איך אצליח להסתדר?!"
האימא שאהבה את בנה ניסתה להרים את רוחו השפופה ולעודד אותו בתוך חייהם דלי האמצעים.
היא הביטה בבנה שנשך את שפתיו מייאוש, ואמרה לו בחיוך מלא התלהבות: "אתה תמיד יכול להיות מייקל ג'קסון, תראה את מייקל איך הוא הצליח, קח ממנו דוגמה."
הילד שהעריץ את מייקל בליבו, הנהן בראשו בהסכמה,וקפץ על המציאה הוא יהיה מייקל ג'קסון הבא ,ובאמת בהתחלה הוא למד את כל השירים של מייקל, אח"כ את כל התנועות של מייקל,..ואחרי שנים של אימונים ..הוא התייצב מול המציאות שכנראה שלהיות מייקל ג'קסון זה דבר חריג.

מייקל ג'קסון הוא חריג, כמו שווארן באפט הוא חריג,
כמו שיצחק תשובה הוא חריג ,כמו שמוצרט הוא חריג, כמו שלהיות אלברט איינשטיין זה דבר חריג,כמו שהיופי של קלודיה שיפר הוא  דבר חריג,האמת שהם כל כך חריגים, כל כך נדירים ממש כמו נס,חשבת פעם מה אפשרי בנס?,נס זה דבר כמעט בלתי אפשרי.
ולחיות משוחרר מלחצים  ובפשוטות לא יכול נס בעולם נכון.
האילוץ שכל אחד צריך להפוך לחיה כלכלית עם כוח רב, במקום להשתמש בכוחות הכלכליים לטובת הכלל הרס יותר מדי נשמות.
אנחנו תומכים במערכת שסוגדת לסרט של החזיר.
עם סיכויים של נס  שמישהו יזכה בפרס על התפקיד הראשי.בעוד שכל השאר עד מותם ,יסחבו את החלום כשלשלאות ברגליים, שלשלאות עם סיכויים גדולים שיעברו גם לבנייהם.
ונראה שכולם מהופנטים מהרעיון של המהפך.
כולם מהופנטים מהרעיון שהם יהפכו להיות יום אחד מייקל ג'קסון,דונלד טרמפ, או הכוכב הנוצץ הבא.
כולם מהופנטים שאפשרויות פתוחות לכולם.
ושוכחים שהכלכלה הנוכחית היא זאת דרך שמתאימה לאחוז קטן  ולשאר זה לגמרי נוגד את מהותם.
הברבריות הזאת היא עניין שלגמרי צריך להסתיים.
המצב הוא מצב שלגמרי צריך להתחלף.
ואפשר להחליף את החזיר הכל יכול.
אפשר לצאת מהסרט שלו,אפשר  להחליף את הקלטת למשהו שיהיה נחמד יותר לחיות.מספיק שנים "החזיר"  היה בשלטון. 
הוא ממשיך רק  מהסכמתכם, הוא עייף אני אומר לכם.
הרבה אנשים עם חלומות להפוך לדונלד טרמפ הבא, למדונה הבאה,למיליונר הבא, וכל החלומות האלו הם אדירים הם מרוממים את הרוח האנושית מעלה, אבל לא יכולים לבוא על חשבון כל כך הרבה אחרים.
יש לי חלום שבני האדם ינצלו את החזק לטובת הכלל.
יש לי חלום על עולם נכון.
עולם נכון שבו לא מסתמכים על הסיכויים שתהפוך למייקל ג'קסון כדי שתוכל לחיות ברווחה.
או מתפללים שיצוצו בך פתאום הכישורים העסקיים של נוחי דנקר,או שתגלי יכולות פוטוגניות כשל בר רפאלי.
בעולם נכון אם הפכת לכזה מניחים לך להיות, ולתרום את תרומתך לחברה שממנה באת.
עולם נכון מכוון לתעסוקה ע"פ מהות.
יש לי חלום על עולם נכון כלכלית לכולם שבו :
התגמול שמתחלק בצורה הוגנת בין כל אלו שעזרו ליצור את העוגה.
יש לי חלום על עולם.
עולם נכון שבו לזרע שגודל נותנים להפוך לעץ ,דקל,  אגוז, מניחים לו בטבעיות בנתיב שלו להיות ולגדול.
בעולם נכון מבינים שאין טעם לשלוח בן אדם ללמוד עריכת דין אם הוא לא מחפש אחר האמת והצדק.
אין טעם לשלוח בן אדם ללמוד רפואה, אם הוא לא אוהב לרפא אנשים .
אין טעם לנטוע באדם חלומות של שירה כדי לייצר הרבה מזומנים אם הוא לא להוט לשיר.
יש לי חלום על עולם שבו מבינים בני האדם שאין טעם לגדל דור של רודפי בצע, ואח"כ להנסות להבין למה דרך ארץ לא קודמת לתורה.

אין תגובות :

ShareThis